Cosmetica zijn onderhevig aan een heel pak regels, op nationaal en Europees niveau. Maar de sector laat niet na om zelf initiatieven te nemen wanneer daar nood aan is. Deontologische en ethische codes zijn een aanvulling op de regelgeving die bedrijven helpen om goed geïnformeerde beslissingen te nemen. De sector verbind zich ertoe de bepalingen na te leven. Deontologie en ethische codes voor cosmetica hebben veelal betrekking op reclame- en marketingcommunicatie. Een thema dat uitgebreid aan bod komt tijdens het webinar. Ook het wettelijk kader, milieu- en andere claims staan op het programma. Een must voor experten, marketeers en iedereen betrokken bij het op de markt brengen van cosmetica!
In het kort
Datum: 28 maart 2022
Tijdstip: 14u-15u30
Plaats: Zoom webinar
Taal: NL/FR met simultaanvertalingTarieven
Niet-leden: € 120 (inclusief BTW)
Gratis voor DETIC-leden en studenten.
Inschrijven: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_xXGT_vBTQPKnWNQMXVY8gA
14:00 - 14:10 | Introductie [FR]
Frédérick Warzee, Head of Communications & Corporate Sectoral Sustainability, Detic
14:10 - 14:20 | Algemene sectorele deontologie [FR]
Frédérick Warzee, Head of Communications & Corporate Sectoral Sustainability, Detic
14:20 - 14:40 | Cosmetica-claims
Yu-Ting-Chen, Scientific Advisor, Detic
14:40 - 15:00 | Guidance inzake milieuclaims
Davy Liebens, Inspecteur-jurist, FOD Economie
15:00 - 15:20 | JEP: horizontale codes en aanbevelingen
Bart Du Laing, Secretaris, Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame
15:20 - 15:30 | Wettelijk kader
Yu-Ting-Chen, Scientific Advisor, Detic
15:30 - 15:35 | Conclusie [FR]
Frédérick Warzee, Head of Communications & Corporate Sectoral Sustainability, Detic