U bent hier:

Workshop - REACh 2018

 

 

 

REACh 2018 – Communicatie in de toeleveringsketen



                      25 april 2017 van 13u00 tot 18u00
        te Bluepoint Brussels, A. Reyerslaan 80 1030 Brussel Route



Programma:  


13:00-13:10 :   Onthaal - Inleiding
Patrick Verhelle -  Technical & Regulatory Advisor, DETIC

13:10-13:25 :  REACH communicatie in de toeleveringsketen (wettelijk kader)
An Maes - Environmental consultant and product policy, Essenscia

13:25-13:55 :  Hoe chemische wetten de toekomst van cosmetische producten beïnvloeden
Joachim Kremer - Senior Manager Regulatory Affairs & Sustainability, Henkel 

13:55- 14:10 : Communicatie in de toeleveringsketen, praktische ervaringen van een distributeur
Marianne Lyngsaae - Quality System Manager, REACH and Biocide Advisor, Brenntag

14:10-14:30 : DUCC activiteiten in de context van de ECHA initiatieven voor de belanghebbenden
Laura Portugal -Technical & Scientific Affairs Manager, A.I.S.E. 

14-30-14.45 : Q&A sessie


 

14:45-15:05 : Pauze      


15:05-15:25 : A.I.S.E. SUMIs - Nut en potentieel in de wasmiddelenindustrie
Marten Kops - Manager Scientific & Regulatory Affairs at NVZ & NAV, NVZ-AISE

15:25-15:40 :
 Veilig gebruik van mengsels Informatie (SUMI): Effectieve communicatie voor eindgebruikers
Philip Bruce - Secretary General, Director PJB Chemical Consulting, FEICA

15:40-15:55 : Ervaring SWED / SUMI voor de verfindustrie
Olivier Henry, Advisor regulatory, safety and environment, IVP COATINGS

15:55-16:10 : Chemicaliën distributie sector, ervaringen om te voldoen aan REACH (associatie standpunt)
Irantzu Garmendia Aguirre - Technical and Regulatory Affairs Manager (HSE), FECC

16:10-16:55 : Praktische problemen en oplossingen bij de communicatie met SUMI
Onno Jongerius - ‎REACH&CLP Expert, Jongerius Consult

16:55-17:10 : Communicatie in de toeleveringsketen, het standpunt van een menger/afvuller
Anja Van de Velde - EHS Manager, CRC Industries

17:10-17:30 :  Functies die beschikbaar zijn in ExESS IT-om de REACH-verplichtingen in de toeleveringsketen te ondersteunen
Frans Lemaire - ‎Product Management ExESS, LISAM

17:30-17:45  Vraag en Antwoord

17:45-18:00 : Conclusie
Françoise Van Tiggelen - Secetaris-Generaal, DETIC

18:00 : Afsluitende drink


Taal: NL/ENG  (simultaanvertaling naar NL & FR)



Schrijf u hier in


Prijzen: 

- Leden DETIC / essenscia / IVP / BACD: 150 euro per persoon / BTW inbegrepen 
                                  
- Niet-leden: 250 euro per persoon / BTW inbegrepen              
 

Te storten op de rekening van DETIC asbl/vzw: IBAN : BE75 3101 8014 4951 – BIC : BBRUBEBB

Met de volgende gegevens in de mededeling: « naam van de participant, bedrijf, Infosessie Reach 25.04.2017 » 


Aandachtspunten: 

  • Gelieve voor elke deelnemer een inschrijvingsformulier in te vullen
  • Een inschrijving is definitief na ontvangst van betaling. Wij sturen de factuur pas op na betaling én na de infosessie. Indien u toch een factuur nodig heeft voor betaling, kan u via mail een proforma factuur aanvragen bij mevr. De Bueger: pdebueger@detic.be
  • Uiterste inschrijvingsdatum: 20/04/2017
  • Als u niet meer kan komen kan u zich wel laten vervangen, gelieve dit te melden aan  avanhemelrijck@detic.be
  • Indien u annuleert na 20/04/2017, zal 50 % van de deelnameprijs verschuldigd zijn. Vervanging van de ingeschrevene is mogelijk.